www.davidhegg.info

77. Kropp og sjel

Jeg tenker at forbryterne ønsker å påvirke mennesker; til å bli som om sjelen er kroppens sjel, istedenfor at kroppen er sjelens kropp. Forbryterne ønsker å påvirke til, at kroppen skal kontrollere sjelen, istedenfor at sjelen kontrollerer kroppen.

Et menneske er som en sjel, som har en kropp. Jeg tenker at et menneskes kropp er en åndelig skapning. Jeg tenker at et menneskes sjel ikke er en fysisk skapning.

Et menneske er ikke en ting. Forbryterne ønsker at mennesker skal være ting.

Først, viser dette en forakt for menneskene. Etter det, viser det et ønske om å ødelegge hva menneskene virkelig er. Jeg tenker at dette er, at de ønsker å kontrollere menneskene, som om mennesker er ting de kontrollerer.

De ønsker at menneskene skal være fysiske skapninger; istedenfor åndelige skapninger.

Vi mennesker kan forstå hva vi skal bestemme. Vi kan ikke bestemme hva vi skal forstå. Dette er en riktig filosofisk definisjon. Filosofisk utvikling har spilt en rolle i vår kulturelle og politiske utvikling. Det er noe, som alltid vil være sånn, fordi vi mennesker kan forstå. Filosofi har å gjøre med at vi forstår om å forstå.

Forbryterne, som gjør forbrytelser mot menneskenes sinn, ønsker å bestemme hva vi skal forstå. Det er en fundamental forbrytelse i strid med menneskelig utvikling. Vi mennesker forstår i sammen, og vi har en slags felles måte å tenke og forstå på.

Tenk på bumerangen, oppfunnet av australske aboriginer. Det må ha vært en tilfeldighet at en person først fant ut om bumerangen, etter det, har alle fortsatt med å videreføre hvordan man bruker en bumerang. Det er nå for veldig lang tid. Lignende ting som bumerangen, har også blitt brukt andre steder i verden. Når et menneske finner ut noe nytt, forsetter alle menneskene å vite om det etterpå.

En av forskjellige moderne tenkemåter, er at mennesker må ha makten over seg selv, om de skal være frie. Angående hvordan våre samfunn har utviklet seg gjennom historien, er dette også relevant angående moderne politiske forandringer.

Angående politiske systemer sett i et historisk perspektiv, er det relevant å forstå om forskjellige samfunnssystemer. Moderne politisk tenkning har også å gjøre med hvordan samfunnssystemer tidligere brukte folket, til fordel for makthaverne. Moderne tenkning er at folket skal bruke samfunnssystemet, til fordel for folket selv.

Om vi tenker på arbeiderklassen, som i høyeste grad er relevant angående morderne politisk tenkning. Blir det relevant å tenke på forskjellen; mellom hvordan systemet kan bruke arbeiderklassen til andres fordel, og hvordan arbeiderklassen kan bruke systemet til sin egen fordel. Dette har å gjøre med ideer om hvordan arbeiderklassen skal ha makten over seg selv; eller ikke. Det har også å gjøre med om vi skal se oss selv som forskjellige arbeidere, eller om noen skal se seg selv som noe annet. Dette spørsmålet har blitt stilt på grunn av ideer om menneskerettigheter; ikke på grunn av ideer om økonomi. Det fundamentale er at vi mennesker arbeider for vår velstand; jo mer vi arbeider, jo mer velstand får vi. Min hensikt med denne teksten; er å aktualisere dette spørsmålet. Jeg tenker at forbryterne ønsker å fjerne tankene om dette temaet; og jeg tenker at det er farlig.

Vi mennesker må forstå mer, enn vi allerede har gjort; ikke mindre. Vi må utvikle vår forståelse; ikke slutte å utvikle vår forståelse. Dette har å gjøre med alt vi har forstått inntil i dag, og hvordan vi skal forstå mer i fremtiden.

I dag forstår vi ikke hva som skjer, og det er farlig. Forbryterne forandrer oss som mennesker, på en måte, som er, at de vil ha oss til å bli kontrollerbare på en måte vi ikke selv forstår.

Forbryterne har forårsaket dyptgripende ødeleggelser av vår utvikling av moderne tenkning og forståelse. I dag er alt blitt et forferdelig rot. Alle deler av vår forståelse er blitt påvirket på gale måter. Filosofiske og politiske perspektiver har blitt feil. Lurerier tar kontroll over våre liv; istedenfor at forståelse gjør det mulig for oss å ta kontroll over våre liv selv.

Hovedsakelig har vår tenking og forståelse om sånne ting, å gjøre med å være mennesker. Vi utvikler at vi er mennesker, det er det viktigste vi mennesker gjør. Vi utvikler å være mennesker.

Vi har begynt å ødelegge planeten vi lever på, på grunn av en sjelløs verdiforståelse. Det er ikke det siste vi kan gjøre. Det er noe vi aldri kan gjøre.

30. oktober, 2016, David H. Hegg